Agatha Christie - Gyilkosság az Orient expresszen

| | |
Én ezt a kiadást olvastam, a legújabbat:
Kiadó: Európa Könyvkiadó
Kiadás éve: 2011
Sorozat: Európa Krimi
Eredeti cím: Murder on the Orient Express
Oldalszám: 288

Fülszöveg:
Hercule Poirot-t, a híres magándetektívet egy sürgős ügy Isztambulból Angliába szólítja. Az Orient expresszen már nincs szabad hely, ám a vasúttársaság tulajdonosa elintézi, hogy Poirot mégis fülkét kapjon a szerelvényen. Az utasok egyike felismeri őt és csinos summát kilátásba helyezve felkéri, járjon utána, ki ír neki fenyegető leveleket. A detektívnek nem szimpatikus a nyers modorú amerikai, ezért elutasítja az ajánlatot. A férfit másnap holtan találják a fülkéjében. Poirot-nak minden ravaszságára szüksége van ahhoz, hogy időben megoldja az ügyet, hiszen a hótorlasz miatt veszteglő vonat hamarosan elindulhat a következő állomásra, ahol a hatóságoknak jelenteni kell a bűntényt…
(A regény, Balázs Péter színművész előadásában is elérhető hangoskönyv formájában.)

Még 2012. május 7. → 2012. május 9. olvastam

Pedig olvastam már pár A.C. regényt, ahol Poirot a főszereplő. De most azt kell mondanom, amit nem hittem, hogy mondani fogok, mert mindegyik írását amiben a belga detektív van, imádom, de az általam olvasottak közül ez a LEGJOBB POIROT történet. És ,hogy a gyilkos… kmolyan mondom végig követtem a kis bega gondolkodását, és már rá is jöttem -legalábbis szerintem-, hogy ki a gyilkos aztán a végén... csak elmenjen? Komolyan? Meglepődtem! De mindennek ellenére, természetesen, már megint rosszra gyanakodtam, folyamatosan. Kb fejezetről fejezetre más volt a gyilkos, legalább is szerintem. Nem lennék jó detektív. Nem jó sem a megfigyelő készségem -úgy néz ki-, és persze a gondolkodás módom sem. Szóval Agatha C. ismét kitett magáért és a szálakat és a szavakat még mindig mesterien használja és csavarja. A végén mindig leesik az olvasó álla… ZSENIÁLIS!

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése